Twoja automatyczna skrzynia biegów nie działa? – sprawdź co może być powodem!

Podobnie jak ręczna skrzynia biegów ze złym sprzęgłem, kierowca z automatyczną skrzynią biegów może mieć problem z wyprowadzeniem samochodu z „Parkowania” lub wrzuceniem biegu.
Zastanawiasz się, dlaczego Twój samochód ma trudności ze zmianą biegów? Oto krótka historia automatycznych skrzyń biegów (AT), a także kilka możliwych powodów, dla których Twój samochód nie zmienia biegów prawidłowo.
Historia automatycznych skrzyń biegów
Pierwsze w pełni automatyczne skrzynie biegów zadebiutowały w 1948 roku. AT pełni te same funkcje, co manualna skrzynia biegów, ale zmienia biegi poprzez automatyczne włączanie i zwalnianie sprzęgieł i zespołów zespołu. Dzięki temu kierowcy mogą trzymać obie ręce na kierownicy, a nie jedną na kierownicy, a drugą na drążku zmiany biegów.
Jak samochód zmienia bieg?
Podczas włączania przekładni AT, korpus zaworu kieruje płyn do automatycznej skrzyni biegów pod ciśnieniem (ATF) do wewnętrznych pasków i pakietów sprzęgieł, które blokują i odblokowują genialne zestawy przekładni planetarnych. Przekładnia i przełożenia są określane na podstawie tego, które części zestawów przekładni poruszają się swobodnie lub są utrzymywane nieruchomo przez taśmy lub pakiety sprzęgieł. Wał wyjściowy przenosi moc z kół zębatych na wał napędowy, a ostatecznie na koła.
Dlaczego mój samochód nie może wrzucić biegu?
Aby AT mógł wrzucić bieg, kilka hydraulicznych układów elektronicznych i mechanicznych musi bezproblemowo współpracować. Gdy jeden lub więcej z tych systemów ulegnie awarii, Twój samochód nie wrzuci biegu. Aby pomóc ustalić, czy Twój pojazd wymaga uwagi specjalisty, przyjrzyjmy się niektórym powodom, dla których Twój samochód nie chce wrzucić biegu.
Płyn przekładniowy
AT z brudnym lub niskim płynem nie włączy biegu. ATF powinien mieć kolor jasnoczerwony/różowawy. Brudny ATF (od ciemnoczerwonego do ciemnobrązowego) traci zdolność prawidłowego smarowania i chłodzenia części wewnętrznych, powodując nadmierne zużycie i przedwczesną awarię części. Koszty wymiany nie zależą od marki samochodu – więc tym razem nie musisz się martwić ceną części Iveco.
Sprawdź instrukcję obsługi, aby znaleźć prętowy wskaźnik poziomu skrzyni biegów i konkretny ATF dla swojej marki, modelu i roku. Poziom AFT powinien znajdować się między oznaczeniami „full” i „add” na wskaźniku prętowym. Dodaj nowy ATF za pomocą czystego lejka, jeśli jest niski.
Jeśli twój samochód wrzuci bieg po dodaniu ATF, oznacza to, że w skrzyni biegów był niski poziom płynu, najprawdopodobniej z powodu wycieku. Następnym przystankiem powinien być warsztat, aby mechanik mógł sprawdzić, czy nie ma wycieków. Byłby to również dobry moment na przepłukanie ATF i wymianę filtra.
Biegi
Zestawy kół zębatych, które są źle ustawione, uszkodzone lub rozebrane, zapobiegną płynnemu włączaniu zestawów biegów i zapobiegną wrzucaniu biegów przez pojazd. Spowodowane przez zużyte koła zębate, uszkodzone lub uszkodzone łożyska, uszczelnienie wewnętrzne lub przecieki o-ringów, koła zębate ścierające się ze sobą podczas wrzucania biegu będą głośne, a jednocześnie wytwarzają metalowy pył i wióry, które mogą uszkodzić inne części przekładni.
Naprawy wewnętrznej skrzyni biegów pozostaw profesjonalistom. Aby zapobiec przyszłym problemom ze skrzynią biegów, poinformuj swojego mechanika, aby dokładnie przepłukał obudowę skrzyni biegów, korpus zaworu i chłodnicę chłodnicy rozpuszczalnikiem w ramach każdej naprawy skrzyni biegów.